»Jeseni 2016 smo v Evropskem parlamentu izglasovali resolucijo za boj proti ruski propagandi. Sama sem bila takrat zadržana in moje mnenje je danes enako. Strinjam se, da je spremljanje medijskega vplivanja držav na politiko in družbo potrebno, pri čemer je treba prepoznati tudi prepletenost medijev s političnimi strankami in gospodarskimi družbami. Zato imam nekaj kritičnih pomislekov oz. opozoril.

Prvič: zakaj se ukvarjamo zgolj z rusko propagando? Kakšen odnos imamo do novic ameriškega Fox News? Nas motijo kapitalski vložki ameriških medijskih korporacij v evropske medijske postaje? Čigava stališča nam sporočajo kanali Al Jazeere? In če ostanemo v Evropi – kaj menimo o nacionalnih medijih, ki so v lasti neke stranke, njenih funkcionarjev in z njimi povezanih oseb? In ki so financirani od oseb sestrske stranke sosednje države? V Sloveniji tak medij imamo. So njihova politična sporočila propaganda?

In druga pripomba: nemara bi v poročanju Sputnika in Russia Today, čemur rečemo ruska propaganda, bolj kot doslej morali prepoznati uspeli poskus Rusije, da si po dolgih letih zahodne medijske dominacije s posnemanjem obstoječih vzorcev poišče svoj položaj v medijskem svetu.

Upam, da bo ustanovitev dragega »oddelka za boj proti RUSKI propagandi« prinesla rezultate. A če naj naš plenum ohrani verodostojnost, moramo vsako medijsko propagando, posebej lažno propagando, obravnavati enako. Ob čemer poudarjam, da so največja neposredna nevarnost za demokracijo lažne novice – proti tem se moramo boriti, ne glede na to, od kod prihajajo. In pri tem veliko večjo odgovornost zahtevati od tehnoloških velikanov, ki so skoraj vedno prvi stik državljanov z lažnimi novicami.«

 

Foto credit: http://uk.businessinsider.com