V evropskih tunelih se zgodi veliko nesreč, tudi s smrtnim izidom. Tudi nedavna nesreča belgijskega avtobusa je posledica nestrokovnega načrtovanja varnosti v predorih. Strokovnjaki na to že leta opozarjajo in si med ostalim prizadevajo za varna in zastrta svetila v rumenem svetlobnem spektru, varno cestišče, ropotajoče linije, opustitev pločnikov.
Nepotrebni pločniki: veliko varnejša od ostrega roba pločnika bi bila »ropotajoča črta«, ki  opozarja na vožnjo čez rob cestišča in omogoča varno korekcijo v pravo smer. Če vozilo podrsa po steni predora, takšna poškodba ne vpliva na vozne sposobnosti vozila.
V Italiji v večini predorov ni pločnika. Predori bi morali biti zaprti za pešce in kolesarje - saj tudi na avtocesto ne smejo.
Odstavne niše: so grajene s pravokotnimi vogali. Boljša bi bila izpeljava v blagem kotu, z dodatnimi blažilci trkov (velika zračna blazina ali »živi pesek« na aktivacijo.)
Preveč luči in bleščanje: med vožnjo skozi predore smo zaslepljeni z lučmi na stropu ali ob strani in s številnimi LED-oznakami v raznih barvah. Ti preštevilni viri koncentrirane svetlobe odsevajo na steklih vozila in očalih in skupaj z našim gibanjem  sestavljajo navidezno gibanje svetlobnih virov. Zaradi prevelike obremenitve je zmožnost zaznavanja v predoru zmanjšana. Preizkusi kažejo: predori so veliko preveč osvetljeni ponoči, prehodi pa premalo osvetljeni podnevi, tako da sta uvoz in izvoz iz predora šok in zaslepitev za voznika.
Največji problem so glavna svetila v predoru, ker se bleščijo. Zaradi zožitve zenice se izgubijo detajli v temnem delu slike, zato izgubimo globino in občutek za razdaljo. Zaznava dogajanja je veliko slabša, zato se upočasnijo refleksi, varnost pa drastično zmanjša. V Italiji obstajajo predori, ki imajo luči v črnih okvirih, tako da svetloba sveti samo navzdol. Virov svetlobe ne opazimo, ni bleščanja, vidljivost in varnost sta odlični.
Komisijo sprašujem: kaj boste storili za revidiranje nacionalnih standardov za oznake in opremo predorov in sestavo enotnih smernic za opremo, osvetlitev in prezračevanje predorov, ki bi bile veljavne po vsej Evropski uniji in voznikom prinašale večjo varnost?


Odgovor Komisije pričakujemo še v maju.